Un scurt extras din Crăciun Roșu de Dan Emilian Tinică

N.C.: Eu v-am spus ce aveaţi de făcut, dar voi nu aţi făcut aşa. Trebuia să trageţi! Trebuia să trageţi un foc de avertisment şi dacă nu încetau trebuia să trageţi în ei. În primul rând trebuia să trageţi la picioare.
E.C.: Să fi tras în ei, să fi tras la picioare şi cei care cădeau să fi fost băgaţi în beci, ca să nu mai poată ieşi niciodată de acolo.
N.C.: De ce n-aţi făcut ce v-am spus eu?!
VASILE MILEA: Vă raportez, tovarăşe secretar general, că n-am înţeles acest lucru. Am căutat în toate regulamentele militare şi nu am găsit nicăieri prevăzut că armata trebuie să tragă în popor.
N.C.: Dar eu ce v-am spus vouă?!
TUDOR POSTELNICU: Noi aşa am înţeles, dar vom face cum ordonaţi dumneavoastră.
N.C.: Ştii cum ai procedat tu, Milea? Aşa cum ai trimite pe front trupe neînarmate ca să fie decimate de duşman.
Ştiţi ce meritaţi voi? Să fiţi puşi în faţa plutonului de execuţie.
TUDOR POSTELNICU: Aveţi dreptate, tovarăşe secretar general. Eu am fost un activist devotat partidului şi indiferent ce va fi cu mine, chiar dacă n-am să mai fiu în această funcţie, voi rămâne acelaşi activist credincios şi voi duce la îndeplinire sarcinile pe care mi le veţi da.
N.C.: (către Iulian Vlad) Şi trupele voastre de securitate unde erau? De ce n-au acţionat? Şi ele aveau gloanţe de manevră?!
(Iulian Vlad a intrat în toiul discuţiilor chemat de Silviu Curticeanu şi s-a aşezat undeva spre coada mesei,
în picioare.)
IULIAN VLAD: Am crezut că lucrurile se liniştesc.
N.C.: Curticeanu, te rog să convoci Consiliul de Stat. Să se facă imediat decretul şi să fie destituiţi din funcţie Milea, Postelnicu şi Vlad.
SILVIU CURTICEANU: Am înţeles!
N.C.: Te rog să te interesezi dacă Coman a ajuns la Timişoara şi să‑mi faci imediat legătura cu el.
GOGU RĂDULESCU: Tovarăşe Ceauşescu, eu v-aş ruga să nu luăm această măsură, pentru că nu este acum, aşa consider eu, momentul, să-i lăsăm să vedem cum vor acţiona şi după aceea să luăm măsurile care se impun.
CONSTANTIN DĂSCĂLESCU: Şi eu, tovarăşe Ceauşescu, sunt de aceeaşi părere. Consider că nu este acum cazul să luăm această măsură.
N.C.: Manea tu ce părere ai?
MANEA MĂNESCU: Tovarăşe preşedinte, şi eu cred că nu este acum momentul pentru această măsură.
GOGU RĂDULESCU: Tovarăşe Ceauşescu, vă rog să nu luăm acum această măsură, ci să-i lăsăm să vedem cum vor acţiona. După aceea vom vedea ce măsuri se impun a fi luate.
Dan Emilian Tinică
N.C.: Îi lăsăm pe ăştia să demonstreze şi noi nu luăm nici o măsură?! Voi ştiţi cum a fost, în 1945, în această piaţă. Au tras în noi şi nouă nu ne-a fost frică de ei. Eu eram aici, în piaţă, împreună cu Doncea şi cu Pătrăşcanu. (Face o pauză.)
Deci nu sunteţi de acord cu măsura propusă?! (Trânteşte hârtiile din faţa sa şi se ridică de pe scaun.) Atunci alegeţi-vă alt secretar general! (Se îndreaptă spre uşă.)
SILVIU CURTICEANU (se repede după N.C.): Nu aşa, tovarăşe secretar general. Eu niciodată n-am să vă părăsesc, voi rămâne totdeauna lângă dumneavoastră.
CONSTANTIN DĂSCĂLESCU (se ridică de pe scaun): Nu se poate, tovarăşe secretar general, noi nu asta am vrut!
(În acest moment toţi cei prezenţi se ridică de pe scaune. E un moment de confuzie. E.C. se îndreaptă spre N.C. şi-l convinge să se întoarcă la scaunul său.)

Acesta este un scurt extras din Crăciun Roșu de Dan Emilian Tinică.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu